KNVB lanceert campagne voor de werving van meiden
Vanaf 6 april is de instroomcampagne gestart die landelijk wordt uitgerold. Hierbij zal Monica Geuze, zelf een moeder met voetballende dochter, de verbindende kracht en het plezier dat voetbal kan brengen gaan delen. Het betreft een campagne om voetbalparticipatie onder meiden te stimuleren en is specifiek gericht op ouders en kinderen in de leeftijd van zes tot twaalf jaar oud.
Voetbal is de populairste sport onder kinderen. De afgelopen jaren nam het aantal voetballers in de pupillencategorie toe, wel zien we als KNVB dat deze groei bij jongens harder gaat dan bij meiden. Waar het voor veel ouders de normaalste zaak van de wereld is om hun zoon aan te melden bij een vereniging is dat voor meiden/dochters niet altijd het geval. Met name ouders ervaren soms nog drempels om hun dochter aan te melden bij de plaatselijke voetbalclub.
“Voetbal is plezier, verbinding en ontwikkeling- voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht of niveau. Ieder kind verdient de kans om het voetbal te ontdekken van jongs af aan. Met deze campagne gaan we er samen voor zorgen dat er meer meiden het veld op gaan, wat moet gaan zorgen voor een betere verhouding tussen het aantal actieve jongens en meiden binnen een verenigingโ, aldus Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal bij de KNVB.
Daarom willen Monica Geuze en de KNVB ouders van kinderen van 6-12 jaar inspireren om ook te komen voetballen en lid te worden van een vereniging. Monica, zelf moeder van een voetballende dochter, is het gezicht van de instroomcampagne van de KNVB, die vandaag van start is gegaan en tot doel heeft meer kinderen, en met name meiden, met plezier te laten voetballen. Met haar persoonlijke betrokkenheid bij het jeugdvoetbal helpt Monica ouders om te ontdekken of voetbal iets is voor hun kind. โVoetbal brengt mensen samen, het brengt plezier voor het hele gezin, je leert nieuwe mensen kennen op de club en je hebt meer routine en vastigheid in je weekโ, aldus Monica Geuze.
Ontdek of voetbal bij je kind past
Naast de zichtbaarheid van Monica Geuze in de media, introduceert de KNVB een innovatief WhatsAppgesprek. Ouders kunnen via deze tool eenvoudig ontdekken wat voetbal zo leuk maakt. Middels korte vragen en informatieve content krijgen ouders advies op maat en worden ze begeleid in het proces om hun kind in te schrijven bij een club in de buurt. Zie voor meer informatie: KNVB
Met het uitrollen van de instroomcampagne wil de KNVB zoveel mogelijk ouders inspireren en kinderen de kans te geven om het plezier van voetbal te ontdekken.
๐๐ Lid worden van UVS
